Het is nu wo jun 19, 2013 3:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Need for Speed Shift
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 3:00 pm 
Master System

Na vele problemen met mn PC afgelopen week nieuwe harde schijf gekocht en Windows 7 en op de nieuwe schijf dus Windows 7 gezet (had ik eerst mn oude schijf gaan uitzoeken dan had ik in 2011 nog geen Windows 7 op mn PC gehad). In tegenstelling tot mijn laptop, waar ik eerder de beta van Windows 7 op geïnstalleerd had, moest ik nu dan wel wat moeite doen om alle hardware aan de praat te krijgen onder Windows 7, maar na wat kostbare vrije tijd ingeleverd te hebben werkt nu alles zoals ik dat verwacht dat het zou moeten werken!

Op mijn oude Vista-installatie hoefde ik het niet eens te proberen om games te spelen, maar eindelijk ben ik nu dus weer in staat om op mijn PC games te spelen!

Zoals Sega mij vooral vanuit het verleden interesseert, interesseert de NFS serie mij ook nog altijd, vanwege het simpele feit dat de eerste deeltjes alleen of met kameraden heerlijke games waren (of misschien niet zo heerlijk, maar het aanbod goede racegames was gewoon ook een stuk beperkter)!
Vandaar dat ik dus sinds afgelopen weekend enige races al heb verreden in NFS Shift!

Nu moet ik zeggen dat het mij wel degelijk bevalt! Uiteraard; zoek op internet op de serieuzere fora naar topics over deze game en je komt erachter dat het een mengelmoes is van simulatie en arcade, maar dat wist ik voordat ik aan deze game begon, dus ik was voorbereid op wat ik ervan verwachten moest!
In carriere-modus slechts een auto gekocht en hierna deze nog niet verder aangeraakt; ik ben meer het type om snel één of meerdere races te doen op een circuit naar keuze, dus 'quick race' is altijd wat ik selecteer om vervolgens de verschillende circuits onveilig te maken.

Het spel ziet er op mijn PC fantastisch uit, gevoel voor snelheid is goed en zelfs met hulpmiddelen uit hoef je niet het uiterste uit je stuurmanskunsten te halen om leuke rondetijden neer te zetten (moet ik erbij zeggen dat ik wel meer racegames speel en dat die ervaring natuurlijk wel positief meewerkt hierbij)!

Zijn er hier nog anderen die Shift spelen?
Of anderen die op voorhand, zonder gespeeld te hebben, iets te zeggen hebben over Shift???

Profiel  

Berichttitel: Re: Need for Speed Shift
BerichtGeplaatst: wo nov 04, 2009 4:25 pm 
Lindbergh

Ik heb Shift en speel het regelmatig dan wel niet op de pc maar op de Xbox 360 enige game die ik op de pc speel is Football Manager.

Maar Shift is eindelijk weer een betere NFS dan de voorgaande paar delen, maar ze zijn er nog niet. Grafisch ziet het er goed uit maar vind zelf dat ze van mij persoonlijk niet teveel naar een sim racer hoeven te gaan. Tegen een GT of Forza leggen ze het toch af.

De game heeft iig een ontzettende goede speed feeling vooral later in de game als je met de snelste wagens mag scheuren merk je dit.

En het driften werkt echt voor geen meter lijkt net een auto op een ijsbaan en totaal geen controle kunnen hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 8:23 am 
Master System

Driften heb ik, buiten het driften door de bochten in een Daytona of Ridge Racer na dan, nooit leuk gevonden! Dus ik heb het driften in Shift nog niet eens geprobeerd!
En ik ben het met je eens dat de game ook weer niet de ultieme racer is, goede mix tussen arcade en sim, maar ze zijn zeker een goede weg ingeslagen al zeg ik het zelf! Ik was in elk geval aangenaam verrast toen ik begon aan deze game!
Ze moeten ook zeker niet nog meer de kant van de sim op willen, alleen al omdat dat gewoon niet bij de NFS-naam past!
Ik hoop ook niet dat ze dit nu weer tot uit den treure willen door ontwikkelen... Gewoon volgende game iets uitgebreider, beter als deze en dan weer HOP, de NFS serie over andere boeg gooien; ik wacht nog steeds op een goed uitgewerkte Hot Pursuit voor de PS3 of Xbox 360 ofzo! Wie weet denken de makers van NFS daar net zo over en zijn ze intussen al wel aan het nadenken hoe ze dat leuk kunnen doen anno nu!!!!!

Overigens gisteren weer een PC crash gehad terwijl ik Shift zat te spelen. Hoopte dat met schone installatie en juiste installatie van alle hardware / drivers van crashes af was, maar helaas...
Hopelijk kan ik nog wat keren Shift spelen zonder al te snel een PC crash mee te maken, want ik wil toch nog wel wat snelle tijden neerzetten op circuits die ik leuk vind om overheen te racen!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 11:21 am 
Lindbergh

Dat is juist de reden dat ik niet zoveel meer games op de pc speel. En ja over een andere boeg gooien dan weer NFS is natuurlijk leuk en aardig maar denk dat we het meeste wel hebben gezien in dit genre. Als er 1 genre is waar nog weinig rek in zit qua vernieuwingen is het dit genre wel. Denk dat we het meeste wel hebben gezien en iets wat goed is hoef je natuurlijk niet te veranderen maar gewoon perfectioneren. Als je nou GT of Forza hebt dat is ook altijd eigenlijk hetzelfde en de vernieuwing is maar minimaal of helemaal niet, maar toch blijven het hele goede game serie's en denk dat ze daar met NFS ook heen moeten. Niet steeds te veel willen vernieuwen en dat het dan weer niet werkt of helemaal niet zo goed is. Met Shift hebben ze nu een keuze gemaakt en daar moeten ze gewoon mee verder gaan en steeds beter maken. Het risico dat als je het weer over een andere boeg gaat gooien dat het weer helemaal verkeerd gaat.

Ja ik weet het op safe spelen is wel heel makkelijk maar denk dat je op dit moment in een genre van dit ook niet veel andere keuzes hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 11:56 am 
Master System

Ja en nee... Bij NFS denk ik toch niet aan een circuitracer... Dat ze dit nu zo doen is leuk voor de afwisseling en het is gewoon makkelijk op te pakken, rijd niet onaardig etc. etc. maar als ik serieus een circuitracer wil doen kom ik toch op de PC meer uit bij GTR Evolution (ofzo).
Circuit-racers die arcade-ingrediënten in zich hebben zijn mijns inziens te beperkt om daar heel lang een serie omheen te bouwen! Ik bedoel; kijk naar TOCA / DTM / racedriver serie; behalve mooiere graphics en nog betere besturing stopten die steeds nieuwe raceklasses in de nieuwere edities, bij racedriver 3 was het toppunt bereikt, waarna ze het over de Grid-boeg gooiden door weer meer richting de arcade-kant te gaan!
Ik heb Shift nu omdat ik er nieuwsgierig naar was, maar als volgende keer een nieuwe NFS gebaseerd op Shift tegenover een nieuwe Racedriver ligt, weet ik al voor welke ik ga (hint: het is geen NFS)!! Het geluk was nu aan de kant van Shift, omdat Codemasters zn tijd stopt in Dirt 2, maar had ook dit jaar de Racedriver serie een update gekregen had ik denk nooit Shift gespeeld (of het had op minder legale manier gebeurd)!

Maar ... 't is hetzelfde als Sega-liefhebber vs. Nintendo-liefhebber, of Xbox-macho tegenover liefhebber van Kiddie-Wii-games; het zit tussen je oren!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 1:02 pm 
Lindbergh

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik zie liever NFS ook als een arcade racer ;) Maar vernieuwing in de genre kan gewoon alleen maar gering wezen. Het blijft racen als een sim of racen als een arcade racer. En dan heb je varianten zoals NFS Underground, Shift, Gran Turismo, Dirt (arcade rally), simulatie rally, dan heb je nog zoiets als Burnout arcade maar dan met takedowns en dergelijke en nog wat andere varianten. Maar eigenlijk komt het bijna allemaal op hetzelfde neer 1e worden en op banen racen.

Kijk Shift ging de goede kant op maar is liever ook niet de kant die ik zie. NFS blijft voor mij gewoon altijd de arcade racer en daar heb ik ook het meeste plezier aan beleefd toen. En een keuze tussen die en die racer is een persoonlijke keuze en mening en dat zou voor iedereen anders wezen.

Alleen moeten we ook stellen dat Need for Speed misschien wel zijn beste tijd heeft gehad. Er zijn al veel betere arcade racers en ook veel betere simulatie racers. En je moet ook niet de kant van Burnout opgaan, want dan verneuken ze hun eigen serie.

Voor mij is Dirt 2 overigens de race game van 2009 daarna Forza 3, maar waar ik me met NFS zorgen over maak is dat ze het steeds over een andere kant proberen te gooien en steeds kom je dan met een product die niet goed of perfect is uitgewerkt en daar heeft de serie de laatste jaren veel mee te maken gehad. In potentie op papier kan het goed wezen, maar omdat ze steeds het over een andere kant gooien moeten ze vanaf het begin beginnen en kunnen ze de game nooit perfectioneren.

Het is toch wonderbaarlijk dat het driften in bijvoorbeeld een Underground perfect werkte en nu bij Shift werkt het voor geen meter meer. Dit komt echt omdat ze steeds het weer anders willen en daar is niks mis mee, maar daarmee neem je gewoon het risico dat het mislukt. Want een goed concept verbeteren is altijd veiliger dan iets nieuws proberen.

Maar zo heeft Shift ook zeker zijn goede kanten wat het gevoel van snelheid is fenominaal. En grafisch hebben ze wel weer een aardige stap in de goede richting gedaan. Ook de car models zijn best aardig te noemen ookal halen ze het nog niet bij een Dirt 2, Forza of GT enzo.

Ik ben altijd voor vernieuwing in een game en nieuwe dingen uit proberen en daar moet ik ook alleen maar lof over uitspreken alleen het probleem van EA is dat ze dit wel doen maar steeds niet goed doen. Forza 3 en Gran Turismo verkopen zo goed en zijn zo goed omdat het een bekend concept is wat steeds beter is uitgewerkt en veel gamers spelen toch liever games op safe en zijn bang om iets nieuws uit te proberen, ze weten wat ze aan de serie hebben en de ontwikkelaar ook en dat is iets wat EA nou mist met deze serie de afgelopen jaren.

Nu weet ik dat Shift is ontwikkeld door een ander team dan de vorige NFS games, maar toch het concept hadden ze al. Maar goed we zullen hier ook allemaal wel een andere kijk op hebben en een goede of foute mening is er niet echt.

Ik weet wel dat ik altijd een groot fan van de serie ben geweest, maar de laatste jaren toch wat huiveriger wordt als het om een NFS gaat. Steeds als ze met een nieuwe game komen denk je toch in je achterhoofd o jeej als het dit keer meer goed is. Met een andere serie als GT, Forza 3 en de games wat jij zegt heb je dat niet omdat je al weet wat je hebt alleen dan meestal weer beter uitgewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 1:30 pm 
Master System

Ik bekeek je uitspraak idd anders! :-)
Je hebt gelijk; een idee kun je beter uitwerken tot het in de puntjes goed is dan het steeds over een andere boeg gooien!
Maar ik blijf vinden dat NFS als circuit racer (al of niet arcadegericht) geen lang leven beschoren is!

Terecht stel je of de hele NFS niet gewoon in geheel voorbij gestreefd is door andere racers, vanwege het steeds op andere boeg gooien! Ik heb hier juist een goed jaar terug denk een discussie over gehad en ik vond toen al dat de NFS serie nog bestond vanwege zn naamsbekendheid en dus redelijk verkopen op voorhand!
Ook nu herhaal ik die uitspraak, want ten opzichte van vorige NFS is Shift een verbetering, maar kijkend naar de concurrentie stelt NFS toch eigenlijk ook gewoon teleur!

Overigens op mn softmodded Wii gisteren kort Nitro uitgeprobeerd (begrijp me goed; ik gebruik softmod Wii om een idee te krijgen van een (twijfelachtige) game (New Super Mario Wii koop ik bijv. zonder eerst 'de demo' gespeeld te hebben)); BLIJF VAN DEZE NFS UIT DE BUURT!!
Ik speel nog steeds Burnout 3 op de Xbox, deze game heeft qua graphics daar veel van, maar de gameplay... oei oei oei... ik weet niet wie 'm getest heeft, maar die reed vast continue 50 km/uur, want met een beetje vaart kun je de bochten simpelweg niet goed nemen...
Ik had nog enige hoop op deze NFS, omdat deze speciaal voor de Wii was ontwikkeld ipv een overzetting van PC/PS3/Xbox360 (zoals Dirt 2 op de Wii ook al een aanfluiting is), maar een eerste sessie gister liep dus echt uit op een teleurstelling!

Burnout en Midnight Club hebben het arcade racing opgepakt en op juiste wijze daarop voortgeborduurd! Racedriverserie is een leuke circuit-racer met een arcadetintje en de diverse serieuzere sim-racers kun je ook moeilijk van de troon stoten... Waar moet het heen met NFS???

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 3:15 pm 
Lindbergh

Dat de Wii versie niet goed ging worden had ik eigenlijk wel verwacht buiten Nintendo zijn er maar weinig games van andere bodem die echt games die het waard zijn maken voor de Wii.

Waar het heen moet met NFS weet ik niet dat hangt denk ik wat af van het volgende deel, wat ze dan gaan doen. Klopt de naam alleen verkoopt al maar doordat het deel voor Shift juist niet verkocht moeten ze nu wel gaan uitkijken. Nog een keer een NFS die niet goed genoeg is kan wel eens beteken dat het afgelopen is met de serie. Eigenlijk moeten we nog van geluk spreken dat Shift het weer goed doet, anders was dit denk ik wel het laatste deel geweest.

Overigens wat ik wel jammer vind met Shift is dat je lang niet alle banen hoeft te racen om het einde te zien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 3:42 pm 
Master System

Persoonlijk vind ik dat laatste juist een voordeel! :grin:
Ik speel de carriëre-modus van een (willekeurige) racegame om de banen en auto's vrij te spelen en al gauw ga ik over tot het spelen van single races; proberen mijn rondetijd van een dag eerder verbeteren vind ik altijd weer een enorme uitdaging!
(Ja, ik ben nu éénmaal zo simpel; Sega Model 2 emulator games als Daytona en Indianapolis 500 speel ik ook alleen om die reden: zorgen dat mijn naam zo vaak mogelijk in de top 10 staat (met ultieme doel dat als kameraden langskomen ze niet eens in de buurt van mijn tijden komen))!

Dus ik ben tevreden hoe Shift in elkaar steekt; vanaf begin heb je enkele auto's beschikbaar in 'quick race' alsmede diverse circuits (weet niet of dat ze ook werkelijk allemaal zijn?)!

Ik beken wel dat je op deze manier nooit echt met de game zelf bezig bent, maar alleen met het racen op zich, maar dat is nu éénmaal wat mij aanspreekt bij racegames!
Persoonlijk vind ik de opbouw van Gran Turismo PSP dan ook OK; geen carrieremodus, gelijk alle circuits beschikbaar en zorgen dat je voldoende cash opbouwt voor WEER een nieuwe (snellere) auto!

Door dit praten over Shift en andere racegames krijg ik zin in Shift... vanavond maar weer 's rondje scheuren! Hopelijk begeeft mn PC het gelijk al tijdens de 1e race!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 11:00 pm 
Lindbergh

Vroeger met Sega Rally, Daytona, Ridge Racer was ik wel altijd bezig met de snelste tijden neerzetten, maar tegenwoordig doe ik dat haast niet meer met race games. Probeer altijd de career mode te doorlopen en dan wat online spelen en dan vind ik het wel genoeg.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 8:09 am 
Master System

Ben er gisteravond achtergekomen dat snellere auto's een nog slechtere besturing hebben... Vond ik de eerste keer spelen al, maar wist aan de besturing te wennen, maar naarmate de auto's sneller worden, wordt de besturing erger heb ik het idee... En dan heb ik het nog niet eens erover dat als ik op hoge snelheid een ruk aan mijn stuur geef en hard rem dat ik dan mn auto niet meer in bedwang kan houden, maar zelfs op lage snelheden rechtdoor blijven rijden is een kunst op zich...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 2:09 pm 
Lindbergh

Klopt de controle van de snelle wagens is best lastig en heeft enige oefening nodig. Maar toch als je het een tijdje speelt heb je die wagens ook goed onder controle hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 2:33 pm 
Master System

Dan ploeter ik dit weekend wel weer enkele momenten door!! :grin:
Ga me denk morgenmiddag toch storten op de carriere modus!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 10:59 pm 
Lindbergh

Vanmiddag de game Nitro bij de Media Markt gespeeld en vond het eigenlijk best wel aardig besturen ging mij wel vrij goed af tot mijn eigen verbazing.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 07, 2009 6:14 pm 
Master System

Ja... in de Ngamer stond ook dat SOMMIGE auto's niet te besturen waren... ik zal dan ook net een verkeerde auto gekozen hebben voor mn eerste races!
Ik ga de game zeker nog een 2e kans geven!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]