Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Ik zie liever NFS ook als een arcade racer

Maar vernieuwing in de genre kan gewoon alleen maar gering wezen. Het blijft racen als een sim of racen als een arcade racer. En dan heb je varianten zoals NFS Underground, Shift, Gran Turismo, Dirt (arcade rally), simulatie rally, dan heb je nog zoiets als Burnout arcade maar dan met takedowns en dergelijke en nog wat andere varianten. Maar eigenlijk komt het bijna allemaal op hetzelfde neer 1e worden en op banen racen.
Kijk Shift ging de goede kant op maar is liever ook niet de kant die ik zie. NFS blijft voor mij gewoon altijd de arcade racer en daar heb ik ook het meeste plezier aan beleefd toen. En een keuze tussen die en die racer is een persoonlijke keuze en mening en dat zou voor iedereen anders wezen.
Alleen moeten we ook stellen dat Need for Speed misschien wel zijn beste tijd heeft gehad. Er zijn al veel betere arcade racers en ook veel betere simulatie racers. En je moet ook niet de kant van Burnout opgaan, want dan verneuken ze hun eigen serie.
Voor mij is Dirt 2 overigens de race game van 2009 daarna Forza 3, maar waar ik me met NFS zorgen over maak is dat ze het steeds over een andere kant proberen te gooien en steeds kom je dan met een product die niet goed of perfect is uitgewerkt en daar heeft de serie de laatste jaren veel mee te maken gehad. In potentie op papier kan het goed wezen, maar omdat ze steeds het over een andere kant gooien moeten ze vanaf het begin beginnen en kunnen ze de game nooit perfectioneren.
Het is toch wonderbaarlijk dat het driften in bijvoorbeeld een Underground perfect werkte en nu bij Shift werkt het voor geen meter meer. Dit komt echt omdat ze steeds het weer anders willen en daar is niks mis mee, maar daarmee neem je gewoon het risico dat het mislukt. Want een goed concept verbeteren is altijd veiliger dan iets nieuws proberen.
Maar zo heeft Shift ook zeker zijn goede kanten wat het gevoel van snelheid is fenominaal. En grafisch hebben ze wel weer een aardige stap in de goede richting gedaan. Ook de car models zijn best aardig te noemen ookal halen ze het nog niet bij een Dirt 2, Forza of GT enzo.
Ik ben altijd voor vernieuwing in een game en nieuwe dingen uit proberen en daar moet ik ook alleen maar lof over uitspreken alleen het probleem van EA is dat ze dit wel doen maar steeds niet goed doen. Forza 3 en Gran Turismo verkopen zo goed en zijn zo goed omdat het een bekend concept is wat steeds beter is uitgewerkt en veel gamers spelen toch liever games op safe en zijn bang om iets nieuws uit te proberen, ze weten wat ze aan de serie hebben en de ontwikkelaar ook en dat is iets wat EA nou mist met deze serie de afgelopen jaren.
Nu weet ik dat Shift is ontwikkeld door een ander team dan de vorige NFS games, maar toch het concept hadden ze al. Maar goed we zullen hier ook allemaal wel een andere kijk op hebben en een goede of foute mening is er niet echt.
Ik weet wel dat ik altijd een groot fan van de serie ben geweest, maar de laatste jaren toch wat huiveriger wordt als het om een NFS gaat. Steeds als ze met een nieuwe game komen denk je toch in je achterhoofd o jeej als het dit keer meer goed is. Met een andere serie als GT, Forza 3 en de games wat jij zegt heb je dat niet omdat je al weet wat je hebt alleen dan meestal weer beter uitgewerkt.