Het is nu za mei 25, 2013 6:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jambo! Safari
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 3:56 pm 
GameGear

=D>

Top dat we deze titel alsnog thuis kunnen gaan spelen.

Voor degenen die niet bekend zijn met de game, een video compilatie van de Arcade versie ( helaas zonder geluid ).

http://drop.io/segaonline/asset/jambo-safari-wmv ( Download de orginele .wmv, de Flash Preview is vrij blurry ).

K

Profiel  

Berichttitel: Re: Jambo! Safari
BerichtGeplaatst: za mei 23, 2009 5:24 pm 
Redactie

Het is erg gaaf dat deze game van stal is gehaald, maar ik hoop van harte dat de originele gameplay bewaard blijft. Want zoals te lezen is in het persbericht zijn er wat veranderingen uitgevoerd om er meer een 'thuis' game van te maken:

Citaat:
....borduurt voort op de vermakelijke en spannende klassieke speelhalactietitel uit de jaren ’90, maar brengt tevens vernieuwing in de vorm van moderne graphics en meer diepgang, zodat het spel tegemoetkomt aan de eisen van de huidige Nintendo-gebruiker.

Citaat:
Met één van de vier configureerbare voertuigen, waaronder de gelicenseerde Land Rover Defender 90 en 110, moeten de rangers ervoor zorgen dat de dieren in het park gezond en gelukkig blijven. Tijdens het enorme aantal missies in Jambo! Safari moet je dieren in nood redden, diagnoses stellen, behandelingen uitvoeren, dieren vrijlaten, foto’s van wild maken, safariavonturen beleven en zelfs in een heteluchtballon reizen!

lees het complete persbericht hier

Leuk om de gameplay beelden van de arcade versie weer eens te zien. En met een beetje geluk vervangt de Wii versie de noodzaak om de arcade-kast in huis te halen (of niet soms Maarten :D)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 25, 2009 1:40 pm 
Hikaru

HAHA :) Jambo Safari is inderdaad een van mijn meest favoriete arcade games van SEGA. :) Zoals Robert al zegt ben ik wel bang dat ze onnodige features gaan toevoegen .. en daar zit ik dus niet op te wachten eerlijk gezegd.

Wat mij betreft was ie gewoon lekker op XBLA/PSN uitgekomen! Desalniettemin wacht ik gespannen af...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 1:47 pm 
Master System

Deze game zou ergens in november uitkomen, Nedgame geeft aan 6 november, maar ik kom de game verder nog nergens tegen! Iemand meer info over deze game!
Ben ook bang dat ze teveel gameplay-elementen veranderd hebben om van deze game een 'normale' game te maken, ipv het te laten bij een arcade-game met simpelweg als doelstelling een zo hoog mogelijke score! Maar dat weerhoudt mij er niet van om toch nieuwsgierig te doen zijn naar deze game!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 05, 2009 4:21 pm 
Redactie

Lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk dat de game inderdaad op 6 november in de winkelschappen ligt, gezien wij (SegaOnline) nog geen recensie exemplaar hebben ontvangen. Dat gezegd kan ik nergens een melding vinden van een mogelijke verschuiving van deze release-data. Dus met een beetje geluk ligt hij wel a.s. vrijdag in de winkelschappen....

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 8:06 am 
Master System

Misschien een tactische zet van Sega om geen recensie-exemplaren te sturen!? Zo kopen de Jambo Safari fans van het vroege uur de game tenminste gelijk, om er vervolgens achter te komen dat de game toch eigenlijk tegenvalt...
:wink:

Nee, ik hoop dat bovenstaande eigenlijk helemaal niet waar is en dat Jambo Safari een leuke game wordt, al is het maar een game die gewoon af en toe leuk is, zoals Crazy Taxi (de allereerste wel te verstaan op de Dreamcast) ook nog steeds wel 's voor een korte sessie aangezet wordt (tenzij ik net een andere console aangesloten heb en ik het teveel werk vind om de Dreamcast weer aan te sluiten)!!

Ben en blijf nog steeds benieuwd!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 12:37 pm 
Redactie

Jambo! Safari is toch echt uitgebracht vandaag, tenminste in de UK!

http://www.segaonline.nl/blog/2009/11/0 ... h-trailer/

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 1:05 pm 
Master System

"Vol verwachting klopt ons hart"...
Hoewel de trailer ernstig doet vermoeden dat Sega deze game heeft verkindelijkt en er een avontuur van heeft gemaakt... Maar blijf hopen dat een single-arcade-mogelijkheid ook nog steeds tot de opties behoort!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2009 2:21 pm 
Lindbergh

Als het goed is komt de game vandaag ook in Nederland uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 10:18 am 
Master System

Ik heb op minder legale wijze deze game nu even gespeeld om uit te testen en een voorlopige conclusie is dat wij, Sega fanaten die Jambo! Safari uit de arcades een warm hart toe dragen, niet de doelgroep zijn voor deze game!
Het rijden, hoewel anders als in de arcade, is niet eens zo slecht, verdere besturing kan ik ook niet teveel op tegen hebben, maar de uitdaging uit de arcade is weg en gegoten in een sausje waarvan ik nog niet kan zeggen of het leuk is of niet, maar ik loop er in elk geval na mijn eerste sessie niet warm voor om deze game snel een tweede kans te geven!
Jammer; zat ernstig na te denken om het Sega te gunnen en deze game in huis te halen, maar met die gedachte loop ik nu helemaal niet meer door mn hoofd...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 12:50 pm 
Redactie

Ai hier was ik dus al bang voor! Al zijn 'wij' de liefhebbers van het origineel onwaarschijnlijk ook niet de doelgroep geweest, waar deze re-make voor ontwikkeld is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 9:58 am 
Master System

Wij zijn inderdaad niet de doelgroep voor deze re-make, maar toch als je in het begin hoort over "Jambo! Safari" denk je aan de oorspronkelijke game uit de arcade! De doelgroep nu zal deze naam niks zeggen en ik ben dan ook bang dat Sega hier gewoon een foute zet heeft gedaan! De meeste Sonic titels, hoewel ze niet goed zijn, kan je nog enigszins begrijpen; al is de gameplay steeds niet optimaal; Sega probeert wel steeds wat anders en je merkt dus dat ze proberen van Sonic weer een must-have game te maken!

Maar de bedoeling van Jambo! Safari kan ik dan weer niet vatten... Zeker om de game dan te laten uitkomen in november... Met alleen al een Mario die volgende week uit gaat komen gaat de game totaal niet opvallen!
Er zit ook geen multi player in, dus in de categorie "leuk voor met vriendjes" komt deze uberhaubt dus al niet!

Jammer...
Ik voel me nu niet al te best, gisteravond intens potje zitten gamen, maar hoofdpijn sloeg toe. Mocht dit doorzetten dan kan ik het gamen komende dagen wel vergeten, maar een game als Jambo! Safari, waar geen vaart in zit, geen flitsende beelden, zal dan toch wellicht nog even geprobeerd gaan worden!
Er zitten enkele mini games in heb ik al ontdekt, zo moest ik voor een andere ranger nieuwe autoband halen, de autoband-mannetje wilde mij alleen autoband meegeven als ik 10 lege flessen rondom zn pompstation omruimde en dat binnen bepaalde tijd. Was niet leuk en ik kon de lege flessen niet eens vinden! Maar ik heb hoop dat er dus ook een mini game in zit waarbij je in korte tijd een minimum aan dieren moet vangen, waarmee het gevoel vanuit de arcade weer enigzins terugkomt... Of heb ik nog altijd valse hoop????

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 11, 2009 10:48 pm 
Redactie

Jammer om dit allemaal te horen. Ik had ook wel uitgekeken naar Jumbo Safari. Ik koop hem wellicht wel maar wacht nog even tot de prijs naar beneden gaat.

Ondanks het feit dat de kwaliteit van de SEGA games dit jaar zeker gestegen is, zijn het net deze games die ze beter achterwege kunnen laten. Net zoals al aangehaald is, is het gewoon stom om Jumbo Safari uit te brengen met Mario in het vooruitzicht en Mario & Sonic nog geen weken oud.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 12:01 pm 
Master System

Ik las de eerste recensie op internet, werd duidelijk als kindergame aangemerkt, maar niet eens verkeerde score (7.8, maar intussen ook een 6 bekend)!
Wat mij opviel aan de recensie was dat ik de partygames gemist had bij mijn speelsessie, dus met goede moed heb ik gisteravond nog een klein half uur Jambo! Safari zitten spelen!

Wel... de party games heb ik niet gedaan; dit zijn echt de multiplayer spelletjes en geen mogelijkheid deze in je eentje te kunnen doen!
Dus Jambo! zat toch in mn Wii, dus snel ff single player zitten doen; kwam ik erachter dat er wel degelijk een tijdsmeter gaat lopen (aftellend wel te verstaan) wanneer je je eerste dier gevangen hebt!!! Bij elk ander dier wat je vangt (dus niet als je hetzelfde dier weer vangt) krijg je weer extra tijd met als doel 8 verschillende dieren zo in korte tijd te vangen!!
Zo heb ik me een klein half uur toch vermaakt met deze game en het is me niet gelukt, dus ik wil zeker nog eens wat tijd besteden aan deze wijze van spelen! Verder staan er diverse locaties op de map waar je heen zou moeten, maar het heeft mijn interesse niet daar langs te gaan, maar deze optie ligt mij wel!

Helaas telt het alleen als je alle 8 de verschillende dieren vangt, verder krijg je helaas niks; je score bij elk gevangen dier wordt gewoon bij totaal opgeteld; geen aparte score...
Enige uitdaging is dus alle 8 dieren te vangen en dat zal me toch binnenkort minstens één keer gelukt zijn alvorens ik deze game wegleg!!!!!!!!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do nov 19, 2009 11:03 am 
Master System

Iemand deze game hier al in de winkels zien liggen?
Zoals ik eerder al schreef ben ik dan wel niet heel erg enthousiast, dat is mijn nichtje daarentegen wel; alleen al het rondrijden en af en toe een dier vangen vindt zij een leuke bezigheid!
Ik wil deze game dan ook wellicht wel officieel halen, zodat ik mn nichtje soms de game kan laten doen en stiekum kan ik dan ook soms deze game spelen, zonder vervelend gevoel te hebben (wat ik wel 's heb als ik een spel download, niet wil kopen, maar toch leuk genoeg vindt om paar keer te doen)!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]