Het is nu wo jun 19, 2013 6:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hoi 'ik ben' (stel jezelf voor topic)
BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 11:51 pm 
Lindbergh

Gameholic schreef:
Zen-dar schreef:
Aangezien er op het Segaforum niet veel activiteit meer is, hoop ik hier nog een beetje leven te vinden.

Welkom Zen-dar! Ik 'ken' je naam inderdaad van het Segaforum! Hier is er genoeg leven en genoeg content.. nu moeten er nog meer SF-leden komen, zodat we weer het oude niveau kunnen bereiken wat we jaren geleden hadden op het Sega Forum :)

Als dat zou kunnen dat zou geweldig wezen, maar dat is wel een hele moeilijke prestatie om dat voor elkaar te krijgen. Sega heeft geen eigen console meer en veel zijn toch niet meer de Sega fan dat ze waren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 11, 2009 11:56 pm 
Hikaru

Mwoah ben ik niet helemaal met je eens.. het SEGA van 'vroeger' leeft bij mij nog steeds.. als ik Sonic 1 of 2 (MD) speel beleef ik die tijden weer... heerlijk. Als ik Michael Jackson's Moonwalker speel idem. En SEGA is voor mij hetzelfde bedrijf als toen, ook al hebben zij geen console meer nu.

Dus m.i. moet dat geen impact hebben op de actieve SEGA-fans in NL/BE.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 12, 2009 3:08 pm 
Redactie

Persoonlijk lijkt het me stug dat de échte SEGA fans zijn afgehaakt bij het stoppen van SEGA's hardware productie. Wat ik mij dan wel weer kan voorstellen is dat het enthousiasme en de hoeveelheid gesprekstof is gezakt. Maar goed binnen de game community zijn er complete volksstammen die alleen maar aan retro gaming doen én daarover blijven praten. Dus dan is er ook genoeg ruimte voor een Nederlands SEGA platform, lijkt mij.

Helaas hebben veel oude en nieuwe SEGA veteranen SegaOnline nog niet gevonden, of posten er simpelweg niet. En waarom dat is, blijft voor mij een compleet raadsel. We willen immers allemaal het zelfde; lekker over SEGA praten en informatie vergaren hierover.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 13, 2009 10:51 pm 
Lindbergh

Hmm ik zeg nergens dat ze zijn afgehaakt. Zeg alleen dat veel niet meer de Sega fan zijn die ze waren, hun liefde voor Sega is niet meer zo heel groot of minder geworden. Kijk maar naar het Sega Forum of waar je ook bent, veel praten lang niet meer zo goed over Sega dan ze eerst deden ook die fans niet.

En je zegt het zelf eigenlijk al Gameholic het Sega van vroeger, maar dat is niet meer de Sega van nu. Begrijp me niet verkeerd heb nog altijd veel op met Sega, maar de echte goede games per jaar die ze uitbrengen kan je op 1 of 2 handen tellen.

Citaat:
Helaas hebben veel oude en nieuwe SEGA veteranen SegaOnline nog niet gevonden, of posten er simpelweg niet. En waarom dat is, blijft voor mij een compleet raadsel.

Eigenlijk is dat helemaal geen raadsel. Begrijp me echt niet verkeerd ik hoop dat er nog honderden leden bijkomen en Sega Online is gewoon een geweldige site, maar als je al kijkt naar het Sega Forum, hoeveel zijn er dan ook nog echt bezig met games van Sega of met games van Sega van vroeger? Zoveel zijn dat er niet meer, hoe graag we dat ook zouden willen.

En laten we niet vergeten dat voor de meeste het DC tijdperk nu ook echt afgelopen is. De meeste spelen er soms nog op, maar de nieuwe generatie heeft natuurlijk die plek ingenomen.

Waarom de nieuwe Sega veteranen niet komen is mij ook niet helemaal duidelijk en snap ik zelf ook niet. En de meeste oude blijven toch steken ben ik bang bij het Sega Forum hoe levend of niet levend dat ook is. Maar goed het is maar een mening en gedachte van mij en die van jullie zullen uiteraard wel anders wezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 14, 2009 2:41 pm 
GameGear

:(

Niet helemaal mijn type discussie, maar ik denk dat het grootste verschil inderdaad wordt gemaakt doordat SEGA geen "platform-owner" meer is. Tijdens de Dreamcast-dagen waren titels als Soul Calibur, Resident Evil: Code Veronica, Power Stone, Ikaruga, Metropolis Street Racer, Street Fighter 3 etc. allemaal valide gespreksvoer .. terwijl dat natuurlijk helemaal geen SEGA titels zijn. Daarnaast hechten mensen zich aan hun investeringen, wat je het kiezen van een console wel kunt noemen ( zonder games had je vroeger nog niks :P ).

K

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 10:02 pm 
Alex the kid

Tja, ik heb me nog niet voorgesteld op dit forum, maar de meeste kennen me wel van het SegaForum.
Ben zelf ook een echte segafan, dus vandaar dat ik nu ook op deze site te vinden ben. Kwam hier al eerder, maar dat werd ineens weer wat minder...

Enfin, mijn naam is Fabian Carta, 27 jaar en ik woon in Hoorn. Heb een eigen gamekamer met 14 consoles en 8 handhelds. Oh ja, ik heb een vet irritante vriendin die nu aan het meelezen is en mij een nerd noemt, maar eigenlijk is ze dat zelf!
Enfin, ik heb dus ook echt een brede smaak qua games. Hou van adventures, 2d fighters, actiegames en weet ik veel wat nog meer.
Mijn favo console: de DC uiteraard!
Mijn favo game ever: Z:OoT.
Games die ik nu speel: SF4, No More Heroes, HotD: Overkill en Fable 2.

M'n PS3-tag: StepzNL

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 04, 2009 11:27 pm 
Lindbergh

Stepz schreef:
Oh ja, ik heb een vet irritante vriendin die nu aan het meelezen is en mij een nerd noemt, maar eigenlijk is ze dat zelf!

Leuk is dat he mijn vriendin zegt altijd dat ik game verslaafd ben en dat terwijl ze zelf vaker erachter zit dan mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 06, 2009 2:54 pm 
Hikaru

Stepz schreef:
Tja, ik heb me nog niet voorgesteld op dit forum, maar de meeste kennen me wel van het SegaForum.
Ben zelf ook een echte segafan, dus vandaar dat ik nu ook op deze site te vinden ben. Kwam hier al eerder, maar dat werd ineens weer wat minder...

Enfin, mijn naam is Fabian Carta, 27 jaar en ik woon in Hoorn. Heb een eigen gamekamer met 14 consoles en 8 handhelds. Oh ja, ik heb een vet irritante vriendin die nu aan het meelezen is en mij een nerd noemt, maar eigenlijk is ze dat zelf!
Enfin, ik heb dus ook echt een brede smaak qua games. Hou van adventures, 2d fighters, actiegames en weet ik veel wat nog meer.
Mijn favo console: de DC uiteraard!
Mijn favo game ever: Z:OoT.
Games die ik nu speel: SF4, No More Heroes, HotD: Overkill en Fable 2.

M'n PS3-tag: StepzNL

Welkom Stepz! Leuk dat je hier op het forum komt... we zijn van hetzelfde bouwjaar zie ik :) en ondanks dat ik meer SEGA-minded ben heb ik wel enorm van de N64 genoten en dan ook met Z: OoT!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 07, 2009 6:25 pm 
Megadrive

26 jaar, actief als SEGA aanhanger sinds de Master System dagen. Daarna via de Game Gear overgestapt naar de Megadrive. Van de Megadrive naar de Saturn en van de Saturn naar.. -surprise, surprise- de Dreamcast.

Andere consoles die ik gehad heb; Lynx (aardige portable), de Gamecube (eigenlijk alleen voor Super Monkey Ball, na een jaartje weer verkocht). En op dit moment de 360, PSP en ik gebruik -heel hardnekkig- nog steeds mijn N-GAGE.

In mijn vrije tijd veel bezig met mijn SEGA websites (o.a. Segadatabase.net), gamen op de 360 (laatste tijd vooral Peggle, Beijing 2008, Halo 3, OutRun Online Arcade en GTAIV), het maken van Flash games. etc. Jullie zullen mij inmiddels ook kennen van de Nederlandse SEGA geschiedenis specials op de frontpage. Binnenkort weer een nieuw onderwerp!

Qua verzamelen is het iets minder geworden. Spaar op dit moment alleen nog Saturn spul (prototypes, alpha/beta's, magazines en merchandise) en zo af toe eens een losse titel.

Favoriete spellen sinds begin jaren negentig; Alex Kidd in Miracle World, Asterix (SMS), Castle of Illusion (SMS), Sonic 3, Mortal Kombat 3, Torico (Saturn), Worms (deel 1), Shining Force III, Toy Commander, Shen Mue, REZ, Red Dog, Culdcept, Dezaemon 2, Unreal Tournament GOTY (PC), Doom, Wolf 3D, Duke Nukem 3D, Blood, Mario Kart, Super Mario Bros 3, Peggle..

Meest 'speciale' spel ooit: Shen Mue
Meeste multiplayer fun: Toy Commander
Meest intense ervaring: Unreal Tournament
Beste sfeer: Torico (met dank aan de muziek)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2009 9:07 am 
Hikaru

Leuke voorstelling van je zelf Segafreak NL! Altijd leuk om te lezen dat je leeftijdgenoten dezelfde passie hebben en met welke games/consoles ze in de loop der jaren zijn opgegroeid :)

En het moge duidelijk zijn dat je SEGA geschiedenis-artikelen meer dan goed ontvangen zijn! Zelfs SEGA Benelux heeft ze elke keer gelezen en vroeg Robert wanneer de volgende delen zouden verschijnen... dus ik ben benieuwd naar je nieuwe onderwerp :grin:

Volgens mij moeten we maar weer eens een OutRun-toernooitje inplannen met elkaar, dan zitten we toch zo al op een mannetje van zes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2009 4:25 pm 
Redactie

Natuurlijk van harte welkom allemaal :D!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 08, 2009 6:36 pm 
Lindbergh

Welkom natuurlijk het waren mooie geschreven stukjes, wist niet dat die naam bij deze nickname hoorde overigens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2009 6:59 pm 
Lindbergh

Ik doe het maar even hier want om nou een nieuw topic hierover aan te maken ;) Ik wou eigenlijk even afscheid nemen. Na zoveel tijd ben ik er toch achter gekomen dat ik haast alleen maar fighting games speel en soms een voetbal spel. De rest intresseert mij eigenlijk niet zo heel veel meer. Dus ja dat klopt, dat betekend ook dat Sega mij niet zoveel meer interesseert behalve Virtua Fighter en Football Manager. Dat zijn denk ik de enige twee games van Sega die ik nog lang zou spelen, maar de rest kan mij niet echt meer boeien. En aangezien hier niemand Football Manager speelt of Virtua Fighter leek het mij handig toch nog even wat van me te laten horen.

Wil iig de crew hier bedanken voor al dat nieuws en mij en natuurlijk andere up-to-date te houden en de geweldige recensie's, artikelen en ga zo maar verder. Ik ga ook heel wat games in de verkoop doen, netzo als bijna al mijn consoles en dergelijke. Enige wat ik nog hou zijn de voetbal games die ik nog speel en de fighting games op de Xbox 360 gezamelijk met die console.

Tuurlijk zal ik soms heust nog wel even om het hoekje komen kijken, maar echt actief wezen zal ik denk ik niet meer. Alleen misschien op een Virtua Fighter of Football Manager artikel.

Verder hoop ik natuurlijk heel veel goeds hier bij Sega Online en hoop ik dat het mag uitgroeien tot een grote Sega Community voor hier in Nederland en misschien wel Benelux.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2009 1:32 pm 
Redactie

Blackdragon, je bent een van de meest actieve bezoekers (geweest) van SegaOnline én een gewaardeerd lid. Bedankt en hopelijk tot ziens!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 17, 2009 3:40 pm 
Hikaru

Robert schreef:
Blackdragon, je bent een van de meest actieve bezoekers (geweest) van SegaOnline én een gewaardeerd lid. Bedankt en hopelijk tot ziens!

I couldn't agree more... jammer dat je dan ook echt weg moet gaan, maar goed ik snap je afname van interesse.

Have fun!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]